Indulcitori naturali si alternative sanatoase pentru zahar - Totul Bio

Indulcitori naturali si alternative sanatoase pentru zahar

In ultima perioada consumul de zahar este un subiect intens discutat de catre nutritionisti si alti  specialisti din domeniu. Consumul exagerat de zahar rafinateste recunoscut pentru efectele sale negative asupra organismului, acesta fiind insa prezent in foarte multe produse de pe piata: sosuri, sucuri, creme, produse de patiserie, mezeluri si majoritatea dulciurilor.

Studiile au demonstrat ca, un stil de viata bogat in alimente ce contin zahar, favorizeaza in timp aparitia obezitatii, a bolilor de inima, a cancerului, afectand de asemenea si functiile creierului.

Indulcitori naturali si alternative sanatoase pentru zahar

Daca esti preocupat(a) de un stil de viata sanatos sau mai sanatos si nu poti renunta complet la zahar, trebuie sa stii insa, ca exista o multitudine de alternative mult mai sanatoase care-l inlocui cu succes.



1. Siropul de agave

Agava

Acest sirop este obtinut prin fierberea frunzelor de agave, care este o planta exotica ce se cultiva in special in Mexic si din care se prepara si tequila. Siropul de agave contine 90% fructoza care este o forma naturala a zaharului, ce se gaseste in majoritatea fructelor. Acesta nu are un impact atat de puternic asupra fluctuatiilor glucozei din sange, deoarece fructoza este mai dulce decat zaharul si avem nevoie de o cantitate mult mai mica pentru indulci ceea ce avem nevoie. Trei sferturi de cana de sirop de agave este echivalentul unei cani de zahar. 


Siropul de agave este contestat si de anumiti cercetatori americani, insa problema apare atunci cand este consumat in cantitati mari. Intr-adevar, excesul de glucoza fie ca este vorba de zahar, sirop de agave sau alti indulcitori declanseaza o serie de efecte nesanatoase care pot duce in cele din urma la o serie de probleme, inclusiv boli de inima si accident vascular cerebral.


Ce indice glicemic are siropul de agave?
Indicele glicemic se masoara pe o scara de la 0 la 100. Alimentele care se situeaza intre valorile 0 si 49 au un indice glicemic mic, cele intre 50 si 70 au un indice glicemic mediu, iar cele peste 70 sunt incadrate in categoria celor cu indice glicemic mare.

2 linguri de sirop de agave are un indice glicemic de 30, ceea ce in incadreaza in categoria indulcitorilor cu indice glicemic mic.


Ce valori nutritionale si calorii are siropul de agave?
100 g de sirop sau nectar de agave contine 310 calorii, 0.5 g grasimi, 0 mg colesterol, 4 mg sodiu, 4 mg potasiu, 76 g de carbohidati dintre care 0.2 g fibre dietetice si 68 g zaharuri, 0.1 g proteine.


Unde gasesc sirop de agave?

2. Siropul de artar

Colectarea sevei de artar

Siropul de artar este obtinut din seva copacului cu acelasi nume, siropul rezultand in urma fierberii prin evaporarea apei. Din 40 litri de seva se obtine 1 litru de sirop de artar. Din acest motiv pretul este si unul pe masura.

Cu cat acesta este mai inchis la culoare, cu atat aroma este mai intensa. Siropul de artar este unul dintre cei mai sanatosi indulcitori, ca si pret este comparativ cu cel al mierii, insa are mai putine calorii si o concentratie mai mare de minerale. Ai grija insa atunci cand alegi sa cumperi sirop de artar, exista si multe produse artificiale pe piata!

Este bogat in antioxidanti (24 in total, dintre care cel mai prezet este riboflavina) si minerale (zinc, mangan, calciu, potasiu, fosfor, seleniu, crom). Acesta poate fi consumat dimineata peste cereale, iaurt sau clatite/pancakes.


Ce indice glicemic are siropul de artar?
Siropul pur de artar are un indice glicemic de 54 ceea ce in incadreaza in categoria indulcitorilor cu indice glicemic mediu.


Ce valori nutritionale si calorii are siropul de artar?
100 g de sirop de artar are 260 kcal, 0.1 g grasimi, 12 mg sodiu, 212 mg potasiu, 67 g carbohidrati, 10% din DZR de calciu si 5% din DZR de magneziu.


Unde gasesc sirop de artar?


3. Mierea


Mierea naturala sau organica (atentie la cea din magazine!) este obtinuta din nectarul florilor, fiind bogata in nutrienti care stimuleaza sistemul imunitar, imbunatatesc digestia, avand si proprietati curative si antibacteriene. Mierea, de asemenea, calmeaza tusea si alergiile sezoniere. Poate fi consumata dimineata in ceai sau cafea, adaugata in diverse preparate dulci sau peste iaurt.


Ce indice glicemic are mierea?
Mierea are un indice glicemic mediu, situandu-se intre valorile 45 si 64.


Ce valori nutritionale si calorii are mierea?
100 g de miere contin 304 kcal si 82 g de zaharuri. Miere mai contine si 4 mg de sodiu, 52 mg de potasiu si 0.3 g de proteine.


Unde gasesc cea mai buna miere naturala cruda/raw online?

Cea mai sanatoasa ramane insa mierea de Manuka sau Manuka Honey care este si un antibiotic natural.


Ce indice glicemic are mierea de Manuka?
Conform Science Direct, indicele glicemic al mierii de Manuka se situeaza intre valorile 54-59, ceea ce inseamna ca are un indice glicemic mediu.


Ce valori nutritionale si calorii are mierea de Manuka?
100 g de miere de Manuka are 306 kcal, iar o lingura de miere (aprox. 21 g) are 60 de kcal. 100 g de miere de Manuka contine 81 g de carbohidrati, dintre care 76.2 g sunt zaharuri. Printre cei mai importanti nutrienti se numara: calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, potasiu, sodiu, zinc.


Unde gasesc cea mai buna miere de Manuka?

cea mai buna miere de manuka

4. Stevia

Stevia rebaudiana este extrasa din frunzele plantei cu acelasi nume. Aceasta reprezinta un indulcitor natural, si chiar daca este de 200 de ori mai dulce decat zaharul, este saraca in carbohidrati si calorii si nu creste nivelul zaharului in sange. Stevia reprezinta unul dintre cei mai folositi indulcitori de catre persoanele care sufera de diabet sau hipolicemice.

Chiar daca a fost contestata ca fiind nesigura, cu toate ca in Brazilia si Paraguay se consuma de peste 1500 de ani, la fel ca si in cazul altor indulcitori, efectele neative apar atunci cand acestia sunt consumati in exces. In 2010, Autoritatea Europeana pentru siguranta alimentelor a stabilit o doza maxima zilnica de 4mg/ kilogram corp de steviol, ceea ce inseamna 1 lingurita de steviol pur sau 5 lingurite de frunze.


Ce indice glicemic are stevia?
Stevia are indice glicemic 0.


Ce valori nutritionale si calorii are stevia?
Conform Calorie Control Council, stevia contine 0 calorii si nu infuentiaza nivelul zaharului din sange sau al insulinei. Astfel, stevia poate fi consumata in sigurata si de catre persoanele care sufera de diabet.


De unde pot cumpara indulcitor natural stevia?


5. Melasa

Melasa este un produs secundar, rezultat in urma procesului de rafinare a zaharului extras din trestia de zahar. Aceasta este bogata in nutrienti, care astfel sunt eliminati in procesul de rafinare: fier, magneziu, calciu, potasiu, omega-6, vitamina B3 si vitamina B6. Nutrientii continuti de melasa contribuie la imbunatatirea sistemului osos, a sistemului nervos, precum si la stabilizarea nivelului de zahar din sange.

Se poate utiliza cu succes in diferite sucuri, dulciuri, ceai sau cafea.


Ce indice glicemic are melasa?
Indicele glicemic al melasei brune este de 55, ceea ce o incadreaza in randul indulcitorilor cu indice glicemic mediu.


Ce valori nutritionale si calorii are melasa?
100 g de melasa are 290 calorii si 75 g de carbohidrati.


Unde gasesc melasa?

6. Eritritol

Eritritol
Acesta este un alcool al zaharurilor care se gaseste in mod natural in unele fructe. In comert se gaseste sub forma unei pudre de culoare alba. Acesta are cam acelasi gust ca  si zaharul, insa contine foarte calorii, ceea ce inseamna ca nu infuentiaza nivelurile glicemiei si a insulinei din sange.

Eritritolul se gaseste in mod natural in bauturi fermentate precum vinul, berea, dar si in produse preparate din pere, struguri, pepene verde si soia. Celmai adesea, eritritolul se obtine din amidonul de porumb sau de grau. Acesta este sigur pentru consumul uman, insa in cantitati mari pot aparea anumite efecte secundare.


Ce indice glicemic are eritritolul?
Eritritolul are un indice glicemic foarte mic, de doar 1.


Cate calorii si ce valori nutritionale are eritritolul?
100 g de erititol are doar 4 kcal.


Unde gasesc eritritol?

7. Zaharul din flori de cocos

Acest tip de zahar este extras din nectarul florilor de cocos, este nerafinat, ceea ce inseamna ca isi pastreaza toti nutrientii, vitaminele si mineralele.

Acesta este ideal pentru cei care consuma cafeaua sau ceaiul indulcite, insa poate fi adaugat si in prepararea diverselor dulciuri. Acesta este bogat in oligoelemente, minerale (fosfor, potasiu, magneziu, cupru, mangan), contine cele 12 vitamine din compleul B, precum si aminoacizi.


Ce indice glicemic are zaharul de cocos?
Zaharul din nectar de flori de cocos are un indice glicemic de 35, incadrandu-se in categoria indulcitorilor cu indice glicemic mic.


Cate calorii si ce valori nutritionale are zaharul de cocos?
100 g de zahar de cocos are 375 kcal.


Unde gasesc zahar din nectar de flori de cocos?




Trimiteți un comentariu

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates